MUHASEBE

Yıldız yıldız bir sevda birikir gözlerimde,
Sanki asırlar boyu tadını yudumlarım.
Bulunmaz ne şikâyet, ne sitem sözlerimde,
Vuslat arzusu yansır sitem yok sözlerimde                  
Hicret heyecanıyla çölleri adımlarım.  



Yüreğimin değdiği en uzak iklimleri,                                                                            
Tarifsiz duygulara sakin liman eylerim.
Fırtınalar yurdunda duyduğum ritimleri,
Halîk’ımdan hediye kalpteki ritimleri,
Nefes nefes yaşayıp hüzne mekân eylerim.


                                                                                                                                                            Düştüğüm her kedere vuslat arzusu kefil,                                                                
Umudum çeşmelerde ab-ı hayat tadında…                            
Ufuklara dalarak bilirim kimdir vekil,
Bilirim ki, daima Allah ne güzel vekil,
Bahtiyarlık kaynağı doksan dokuz adında.



Kalbimin sükûtunda yalnızlığa dayandım,
Kaç bahar göğüs gerdim firakın oklarına.
Yedi kudret izniyle bir ömür seni andım,
Hikmetine ram olup bir ömür seni andım,
Varlığın hükmü değdi yokluğun yoklarına.  



Ömrün ana gayesi ıslanıp gözyaşında,                                                                                            
Ebedi âlemlerin vuslatına ermektir.
Çileyi lütuf sayıp bu nefis savaşında,
Cihad-ı Ekber olan bu nefis savaşında,       
Ölmeden evvel ölüp, ölüme yol vermektir.


Mahmut TOPBAŞLI
  
0 Responses

Son Yorumlar